Är du en positiv och utåtriktad person som brinner för god service? Har du erfarenhet av kundbemötande och reklamationsfrågor? Då är det dig vi letar efter som ska förstärka vårt team av servicerådgivare!

Vilka är vi?
Företaget grundades 1973 av Tage Björsberg och drivs idag av hans två söner. Med drygt 70 medarbetare och mer än 40 års erfarenhet i bilbranschen arbetar vi tillsammans för att ta vår fullserviceanläggning och Outlet till nya höjder. Vi är ett företag med högt i tak som tror att ansvar hjälper människor att växa. Vi ser nu ett stort behov av att utöka vår personalstyrka med en driven och positiv servicerådgivare.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av ett serviceyrke där kunden står i centrum, gärna i en arbetssituation där du arbetat med försäljning av varor eller tjänster. Du har förmågan att alltid bemöta kunden med ett leende och ge service utöver det vanliga. Du trivs i en roll där telefon och dator är givna arbetsredskap i kombination med personlig kundkontakt med de kunder som kommer in till oss. Som kollega ser vi att du är en lagspelare med framåtanda och fokus på goda resultat.

För att du ska lyckas i tjänsten är vi övertygande om att du har svenskt B-körkort, grundläggande kunskap gällande bilar samt är bekväm i ditt användande av MS Office-paketet. Vidare behärskar du både svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Vi ser det som högst meriterande om du tidigare har arbetat i affärssystemet Kobra.  Har du även arbetat med reklamationsfrågor och kan konsumentköplagen som ett rinnande vatten ser vi väldigt positivt på detta. Detta är dock inget krav, då vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Är du en energisk och positiv person som trivs med att arbeta i nära samarbete med dina kollegor, tveka då inte att skicka in din ansökan till oss.

Arbetsuppgifter:
För oss är god service A och O. I din roll som servicerådgivare kommer ditt arbete att bestå av bland annat följande arbetsuppgifter:

  • Ta emot och lämna ut bilar som varit på vår serviceverkstad,
  • Bokning via webb, telefon och vid disk,
  • Uppsökande försäljning av service, proaktiv bokning,
  • Ta hand om garantifrågor och reklamationer,
  • Ansvara för planering av bilar på vår leveransavdelning,
  • Vara behjälplig för diverse frågor som rör både varor och tjänster som vi tillhandahåller.

 

Som servicerådgivare hos oss på Toyota Uppsala ingår du i ett team av fem personer, till er hjälp har ni en verkmästare samt verkstadschef. Tillsammans med dina kollegor i teamet är ni nyckelpersoner i relationen mellan verkstadstekniker och kund, där stor vikt läggs på service och kundbemötande. Du kommer vara ett av våra glada ansikten utåt mot våra kunder.

Omfattning: Heltid, provanställning 6 mån.
Placering: Kumlagatan 8, Uppsala
Ansökan: Skickar du till johan.lindberg@bil3an.se innehållande CV och personligt brev, ange ämnesrad: ”Servicerådgivare”.

Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Verkstadschef Johan Lindberg, johan.lindberg@bil3an.se
Sista ansökningsdag: 2017-07-25.